diumenge, 5 de desembre de 2010

Arròs estil gambià... una mica catalanitzat

ARRÒS ESTIL GAMBIÀ FET
A LA CASSOLA CATALANA
És un arròs que conec des de fa uns vuit anys, i que en feia gairebé sis que no cuinava.  Me'l va ensenyar a fer una amiga gambiana amb qui vam compartir cuina un bon grapat de mesos.   I avui ha estat perfecte ja que en Manel de l'empresa Mengívol -un noi molt trempat que porta productes exquisits i delicats a la província de Girona- m'ha regalat un paquet d'arròs Carneroli de l'Estany de Pals, l'únic productor empordanès que garanteix cent per cent que l'arròs és de la zona, sense encreuaments entre altres regions espanyoles productores d'arròs.
L'arròs gambià és excel·lent perquè cuida molt les coccions i els gustos, no barreja coccions tipus paella o altres arrossos que se solen fer per Espanya.  Així, doncs, si voleu fer un arròs d'aquest tipus, cal anar per passos.  A més, això dóna privilegi a tots els ingredients, ja que cada ingredient d'aquest arròs té el gust que ha de tenir, sense jocs al paladar!

LES VERDURES
Els dos únics ingredients que no hi posen els gambians però que m'ha vingut molt de gust de posar-hi jo, són el julivert i el bitxo marroquí (el que veieu a la foto de més avall).  Com que treballo al barri musulmà, els meus amics del Marroc sempre em porten productes del seu país, i com que saben que m'agrada molt la cuina "calenta", un dels ingredients que solen portar-me són bitxos de totes mides, colors i picantors diferentes.  Si no teniu la sort que tinc jo, podeu usar pebre de caiena.
Aquest arròs tant el podeu fer en una paella de fer un ou ferrat, per exemple -no pas les de fer l'arròs a casa nostra-, o en una cassola.  Jo l'he fet en una catalana.

INGREDIENTS:

LES CARNS SALPEBRADES
  • Arròs Carneroli
  • Carn de pollastre tallada a trossos petits
  • Carn de xai tallada a trossos petits
  • Ceba
  • Alls
  • Tomàquets
  • Pebrot vermell
  • Pastanaga
  • Albergínia
  • Porro
  • Bitxo picant o Pebre de Caiena
  • Julivert
  • Sal
  • Pebre
  • Oli d'oliva
  • Aigua
PROCEDIMENT:
ELS INGREDIENTS CATALANS
QUE NO VAN A LA RECEPTA
ORIGINAL
  1. Tallem les verdures entre menudes i grolleres
  2. Posem oli a la cassola o a la paella i hi saltem totes les verdures.  Les retirem.
  3. Salpebrem les dues carns i les fregim.  Un cop fetes, les retirem.
  4. Retirem la paella o cassola del foc.  Quan s'ha refredat una mica, hi tirem l'arròs i el remenem perquè quedi una mica nacarat.  Atenció, això s'ha de fer sense foc!
  5. Posem aigua a bullir i, quan bulli, la posem a l'arròs.  Salpebrem. Tornem a posar la paella o cassola al foc.
  6. Quan l'arròs s'ha begut força l'aigua i queden uns dos o tres minuts per acabar la cocció, hi afegim les verdures i la carn.  Ho barregem tot.
  7. Quan apaguem el foc, hi afegim el julivert.  Tapem i deixem reposar.
CLICADA D'ULL --> Normalment, aquest arròs es fa amb oli de palma.  Com que quan ens posem a la cuina hem de tenir cura de la nostra salut, jo no us ho recomano, ja que l'oli de palma és un dels greixos trans perjudicials per a la nostra salut.

BONA ARROSSADA I BON PROFIT!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per haver-me llegit. Digues-me alguna cosa!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...