dimarts, 8 de febrer de 2011

Una salsa de calçots... NO PAS!!.. Una salsa Gincalçotònica!

POT DE KILO DE SALSA DE
GINCALÇOTÒNIC
Ara sí que feia dies que no feia cap incursió al meu petit i desordenat laboratori casolà (altrament anomenat cuina).  Però arribo molt cansat a casa i el que em ve menys de gust és tornar-me a posar a la cuina.  Però com que demà, unes amigues alemanyes -bé, de fet, només una, però té una gossa que és políglota-, ens han convidat a ca seva a fer una "calçotada", a mi i al Manu ens ha entrat la falera aquella de ser "ben educats" i portar alguna cosa.  Sí, encara que demà sigui dimecres nit, farem "eine BBQ mit Kalzotten".  I jo penso... WUNDERBAR!!!!!

Bé, com que els que ja m'heu conegut ja veieu que estic una mica aixelebrat, fet-i-deixat-estar, tot i ser garrotxí (d'aquells que en el seu moment van firmar perquè el Mc.Do cardés el camp d'Aulot [pronunciat a la garrotxina, sis plau]), he fet una salsa de calçots amb el super fabulós i sofis nou producte de El Rebost de l'Empordanet(R):  Les llàgrimes de Gintònic!

Tot i que encara estava calenta a l'hora del sopar, l'he provada amb una amanida d'endívies i ceba tendra i estava... de MORT (de veritat, de veritat, pol niño jesú)!

Per cert, si teniu algun pelut de quatre potes per casa, exploteu-lo com m'han fet a mi, que he hagut de triturar els fruits secs jo mateixa! Grrrrrr...

Aquí va la recepta de Salsa de Calçots que fa tothom i que podeu trobar a un milió de blogs dins el cibermón:


  • Una cabeça d'alls escalivats
  • Un all crú
  • 100 g d'ametlla torrada (si és de Casa Gispert, molt millor)
  • 30 g d'avellanes torrades (ídem)
  • 5 tomàquets escalivats
  • 80 cl. d'oli d'oliva, com més andalús, millor, que són més bons!
  • 1 llesca de pa torrat xucat amb vinagre de Xerès (jo he substituït el vinagre per un pot de Gintònic)
  • la carn d'una nyora (les de Casa Gispert són incomparables!)
  • una pisca de sal
  • una pisca de pebre
Per tant, per fer la salsa Gincalçotònica només us cal treure el vinagre del vostre abast i tenir ben aprop la nova creació de El Rebost de l'Empordanet(r).

PROCEDIMENT:
  1. Escalivem la cabeça d'alls juntament amb els tomàquets.
  2. En un bol batedor o a la Thermomix(r) hi posem les ametlles, les avellanes, la carn de la nyora, el pa torrat, les llàgrimes de gintònic, l'oli, la sal i el pebre.
  3. Ho batem fins que quedi tot ben finet.
  4. Traiem els tomàquets i els alls del forn.  Traiem la pell del tomàquet i les llavors i posem la polpa del tomàquet a dins del got batedor.
  5. Netegem els alls i hi posem la pasta que ens quedarà o al ganivet o als dits (depèn de com els netegeu)
  6. Ho tritureu tot fins que us quedi una salsa ben fina fina.
  7. Deixeu-ho refredar, tanqueu els pots i a la nevera.  Espereu unes 24 hores abans no menjar-la, estarà més bona i els gustos s'hauran assentat.
CLICADA D'ULL --> A mí, personalment, les salses me les faig sempre jo mateix.  Les que venen de pot no m'agraden perquè, per abaratir-les, usen fruita seca d'estraper-lo o canvien ingredients en la fruita seca i queden com "soses".  Totes les llàgrimes que elabora El Rebost de l'Empordanet poden ser el substitut del vinagre en qualsevol salsa o vinagreta, donant una consistència de iogurt i un gust ben original!

APA, QUE AQUESTA SALSA TAMBÉ QUEDA BÉ DAMUNT D'UNA AMANIDA O UNA CARN!

6 comentaris:

  1. Collons, quan passi per aquí en Massitet et posarà un MESTREEEEEEEEEEE (i perque als comentaris no hi ha la opció de jugar amb el tamany de la tipografia) jejeje.

    He vist al feixbu que el pot és de kilo... tremenda bacanal per demà a la nit, preveo.

    Una abraçada!!

    ResponElimina
  2. un quilo de salsa gincalçotònica?
    ja has respectat tots els percentatges que marca la llei? i l'etiquetatge? i... i... ui, no sé pas...

    ResponElimina
  3. jajajajajajajaja.... merci pels comentaris!

    MANEL --> Ka meva és com una casa ikea... una república independent! I no, la veritat és que la vaig fer a ull posant-hi de més dels ingredients que més m'agraden a mí: la nyora i l'all

    ResponElimina
  4. Haure de comprar un altre pot de gintònic.
    Rosa

    ResponElimina
  5. M'encanta aquesta salsa!!! És genial!! Com diu l'Starbase... Si la veu en Massitet!!!!! Petons Rosita!

    ResponElimina
  6. vaig a provar-la per demà....!!! pero sense gintonic...!!! ja et donare detalls, ja que no l'he feta mai, sempre que fem calçotada hi ha el que sempre porta la salsa, i m'he estalviat feina...Recorda l'all-i-oli per la cuina vegetariana...!!!

    ResponElimina

Gràcies per haver-me llegit. Digues-me alguna cosa!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...