dijous, 30 de juny de 2011

El Tiramisù de Terni, el Tiramisù de Pazzaglia...

El Tiramisù de Pazzaglia
Bona tarda-nit d'estiu, estimats lectors!!!  Bé, avui us poso un post que un dia, fa temps, us vaig prometre: el tiramisù.  No és original meu, però per als espanyols és ben original.

Com que sempre he tingut un esperit lliure i aventurer, l'any 2003, si no recordo malament, vaig escapar-me una temporada cap a Itàlia.  Era l'any que les "tapas" espanyoles feien furor a tot el món.  Va donar la casualitat que, a Florència, tot fent de padrí de noces d'una amiga, em va tocar dinar amb els propietaris d'una de les millors pastisseries d'Itàlia, a la ciutat de Terni, a la regió de l'Úmbria, al costat del Laci.  Quan van saber que jo era espanyol i que m'agradava la cuina, em van proposar d'anar-me'n una temporada al seu "ristocaffè" per fer tapes, paelles, fideuàs, cremes catalanes, recuits... és a dir, per fer cuina espanyola a les nits.  Ells, a canvi, m'ensenyaven els secrets de la cuina i la pastisseria italiana.  Val a dir que allà vaig aprendre a fer molt bons tiramisù, i d'altres pastissos, com el Panettone, per exemple.  A més, dóna la casualitat que el patró de Terni és Sant Valentí i, amb la bona fama que tenen els de ca'n Pazzaglia, els mesos de novembre a febrer és una bogeria enviant pastissos de Sant Valentí al Japó.  Aquí hi trobareu el link cap a la ristocaffè Pazzaglia.  Si mai aneu per l'Umbria, aneu-hi a menjar... és una delícia!

L'únic que necessiteu per fer aquest tiramisù és paciència... bé, com tot a la cuina, de fet.

INGREDIENTS:

  • 500 g Mascarpone
  • 675 g nata de postres, de bona qualitat, si us plau
  • 135 g de sucre
  • 4 rovells d'ou
  • 15 g de cafè en pols
  • 75 g de licor d'ou o VOV -per als que viatgeu sovint a Itàlia, és la millor marca-
  • Licor de cafè
  • Cafè Ristretto
  • Melindros
PROCEDIMENT:
  1. Barregem els rovells amb el sucre fins aconseguir la textura de pomada, tal com es veu a les fotos
ROVELLS AMB SUCRE
ROVELLS MUNTATS


2.- Muntem la nata tal com es veu a les fotos

NATA LÍQUIDA
NATA MUNTADA
3.- Afegim el Mascarpone a 1


EL MASCARPONE ES POSA
ALS ROVELLS MUNTATS AMB SUCRE

4.- Afegim 2 a 3 i hi posem el cafè en pols

CAFÈ EN POLS DINS LA MASSA 

5.- Afegim el VOV  a 4


6.En una safata hi posem el licor de cafè i el cafè ristretto i hi banyem els melindros.  Volta i volta i els anem colocant al motllo.  Fem un pis de melindros i un pis de pasta de tiramisù.  Una recomanació:  deixeu un parell o tres de melindros constantment en remull així els podreu usar per anar tapant forats a mesura que feu les capes.

CAFÈ RISTRETTO, MELINDROS I LICOR DE CAFÈ


7. Un cop heu omplert el motllo, el guardeu a la nevera 12 hores o més.

LLEST PER REPOSAR 12 HORES A LA NEVERA
...//...

L'ENDEMÀ....
  1. El desenmotlleu i el poseu damunt d'una safata i apa, a "jalar-nos-lo", que està de mort.
  2. PERÒ!!!!  Abans de menjar-lo hi falta l'ingredient principal gràcies al qual aquest postre en rep el nom: EL CAFÈ!  És a dir, TIRAMISÙ vol dir "Tira-m'hi pel damunt".  Per tant, un cop serviu el pastís al comensal, l'heu de ben regar amb un ristretto!
CLICADA D'ULL --> Em van dir que a Itàlia, tret de Sicília, no es fa servir ni l'amaretto ni el vi de Marsala per fer el tiramisù, i encara menys el cacau, que això és un invent dels catalans, que van ser els primers en usar el cacau i, per extensió, la xocolata, a la cuina.  

BON PROFIT I A FER MOLT D'ESPORT!

2 comentaris:

  1. Soc un amant del tiramisú i el feia versió
    " espanyola", quan tingui tots els ingredients, cap a la cuina a fer-lo. Estarà boníssim. M'ha agradat l'explicació del significat.
    Quina sort ser una ànima lliure i aventurera!!!!!!

    ResponElimina
  2. Moltes gràices "anònim" per intentar fer aquest tiramisù... ja em diràs què t'ha semblat, ok? petonets d'en Manu i moltes llepades de part meva.

    ResponElimina

Gràcies per haver-me llegit. Digues-me alguna cosa!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...