diumenge, 5 de juny de 2011

Un risotto.... ¿qué me pongo?

El meu risotto "qué me pongo" a punt per menjar!
Bentrobats a tots de nou!  Ja torno a estar aquí.  Després de 4 mesos de gairebé silenci absolut i d'absència obligada per la feina i pels estudis, ara em vénen uns mesos per poder-me dedicar una miqueta a la cuina d'estiu.  I com que la calor ens ha d'arribar qualsevol dia d'aquests, estic buidant la nevera per encabir-hi fruites i verdures i vegetals per menjar cru o al vapor.  A l'estiu, RES CALENT NI CUIT, a casa!

I clar, quin nom li havia de posar a aquest risotto?  Com que a l'arròs hi queda tot bé, he pesat de fer-li un "qué me pongo".  Doncs, he anat recollint "sobres" de la nevera, per tant, jo us posaré aquí què hi he posat, però el podeu fer de qualsevol manera, de tot allò que us sobri!  A la cuina, ja sabeu, NO SEGUIU MAI CAP RECEPTA!  No funcionen!  El millor és usar la imaginació!

INGREDIENTS:
OBLIGATORI EN UN RISOTTO:

  • Arròs - Montsià, que és bo i sà (sic al paquet d'arròs)
  • Xuia
  • Ceba tallada ben petita
  • Mantega -millor si és irlandesa, sinó, si us plau, no la compreu al Lidl!
  • Parmesà de 15 anys acabat de ratllar (d'aquest sempre en tinc!)
LES SOBRES DE LA MEVA NEVERA:
  • Ceps deshidratats que els posarem amb 225 cl d'aigua que usarem per fer l'arròs
  • Gambes congelades de la Sirena, sempre a prop teu (sic de l'anunci)
  • All-i-oli de pot, industrial, tot i que l'etiqueta posava "artesanal" però ja us asseguro jo que ha estat la compra més dolenta de tot l'hivern!  Per això m'havia sobrat
PROCEDIMENT:
Mentre s'està fent!  Mmm...
  1. Posem la catalana al foc i hi saltem la xuia tallada a tires gruixudes
  2. Quan estiguin enrossides, hi posem 1C de mantega
  3. Quan s'hagi fos, hi posem la ceba
  4. Quan la ceba estigui potxada, hi afegiu les gambes
  5. Quan les gambes hauran quedat enrossides, hi posem els ceps
  6. Quan sentiu olor a gamba i a cep, hi tireu l'arròs Montsià, bo i sà!
  7. Tireu-hi una pisca de sal, al vostre gust, tot i que vigileu no fer-vos pujar el Sodi del vostre cos i que no es pensin que teniu E-Coli!
  8. Hi nacarem l'arròs
  9. Hi aboquem l'aigua d'hidratar els ceps
  10. Ho barregem tot i ho deixem estar
  11. Quan sentiu que "ja no bull" vol dir que l'aigua s'ha acabat, juas juas, i hi posem el parmesà ratllat i l'all-i-oli.  Apaguem el foc, ho remanem tot, i el deixeu reposar una estoneta, bàsicament perquè l'arròs crema molt i us podeu escaldar la boca.  No per res més!
CLICADA D'ULL --> Els arrossos em tornen beneit!  Com que me n'ha sobrat, demà en faré truita... És de les millors truites que hi ha al mercat, la de l'arròs del dia abans, sigui paella, risotto o cassola.

BON PROFIT I BONA RISOTTADA!

4 comentaris:

  1. Bentornats, que els estudis i tal estan molt bé. La feina és un mal necessari que de tant en tant dona molta satisfacció.

    Però quatre mesos ... són massa mesos!! :D

    Jo on hi hagi un risotto perdo l'oremus. I si porta ceps doncs perdo el cap. així que ara mateix estic mirant de recomposar-me :-P

    ResponElimina
  2. Esto es un regreso por la puerta grande. Que ya nos tenías preocupados a tus aragoneses. Un saludo y all i oli del bueno, que de eso seguro que sabes un rato

    ResponElimina
  3. Bentornat i benrebut.Els estudis i el treball que no manquin i les teves entrades tampoc. El risotto és un plat agraït i si és en ceps , no cal dir res més.
    salut i que no et manqui el somriure

    ResponElimina
  4. Gràcies a tots per les benvingudes. A veure si aquest estiu, sense que em falti el somriure, i les ganes, sobretot, amb una "pisca" d'imaginació, traiem receptes perquè la gent les pugui copiar tal qual i no diguin d'on les han tretes! Petons i llepades a tots!

    ResponElimina

Gràcies per haver-me llegit. Digues-me alguna cosa!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...